Door bewuste keuzes te maken in je dagelijkse routine kun je een positieve sociale en ecologische impact maken. Voor Goed Agency kwam bij ons met de vraag hoe we ‘de Rotterdammer’ bij sociale ondernemingen kunnen introduceren zodat de drempel tussen initiatief en consument lager wordt.
Impact Matchmakers is een datingspel waar je je perfecte match kunt vinden en kunt ontdekken hoe je op laagdrempelige wijze impact kunt maken in je eigen stad. Door antwoorden te geven op drie vragen stel je je profiel samen. De antwoorden op de vragen zijn gekoppeld aan grafische iconen die als je ze over elkaar legt een icoon vormen. Zoek jouw match! Vind 'jouw' icoon in de installatie, draai het bord om en leer over een sociale onderneming die voor jou is gekozen. Ga op date door de QR-code te scannen en ontdek waar je elkaar kunt ontmoeten.
De installatie is inklapbaar en verplaatsbaar (op wieltjes) zodat het door de hele stad opgesteld kan worden. Daarnaast is het zo ontworpen dat zowel de vragen als de ondernemers gewisseld kunnen worden.
In samenwerking met ST-duo en Attach Studio